
Pułapki i korzyści content marketingu
Content marketing to jedna z podstawowych strategii marketingowych stosowanych do zwiększenia zainteresowania stroną www. Jest to część składowa szeroko rozumianego SEO. Istotą content marketingu jest tworzenie przeróżnych treści, artykułów, poradników, webinarów czy video i infografik. Nieważne jaką formę przekazu wybierzemy, najważniejsze jest, aby utworzone przez nas treści były niepowtarzalne i wartościowe. Content marketing jest bardzo przydatnym narzędziem, aby zwiększyć ruch na naszej stronie. Pod warunkiem, jednak, że przeprowadzimy go w odpowiedni sposób i nie wpadniemy w pułapkę źle przeprowadzonej kampanii. Jakie to pułapki? Jakie są zalety dobrze przeprowadzonej kampanii?
Zamieszczanie nieodpowiednich treści
Co to oznacza? Przede wszystkim chodzi o niedopasowanie zamieszczanych przez nas treści do oczekiwań i preferencji grupy docelowej, do której chcemy trafić. Może to wynikać z dwóch rzeczy: braku analizy preferencji naszych odbiorców w kwestii korzystania z poszczególnych kanałów dystrybucji informacji w internecie lub nie zdefiniowaniu grupy docelowej w ogóle. Aby uniknąć tej pułapki dobrze jest najpierw dokładne określenie do kogo będziemy kierować swoją kampanię i jak najlepiej trafić do potencjalnych odbiorców.