content marketing

Pułapki i korzyści content marketingu

Content marketing to jedna z podstawowych strategii marketingowych stosowanych do zwiększenia zainteresowania stroną www. Jest to część składowa szeroko rozumianego SEO. Istotą content marketingu jest tworzenie przeróżnych treści, artykułów, poradników, webinarów czy video i infografik. Nieważne jaką formę przekazu wybierzemy, najważniejsze jest, aby utworzone przez nas treści były niepowtarzalne i wartościowe. Content marketing jest bardzo przydatnym narzędziem, aby zwiększyć ruch na naszej stronie. Pod warunkiem, jednak, że przeprowadzimy go w odpowiedni sposób i nie wpadniemy w pułapkę źle przeprowadzonej kampanii. Jakie to pułapki? Jakie są zalety dobrze przeprowadzonej kampanii?

Zamieszczanie nieodpowiednich treści

Co to oznacza? Przede wszystkim chodzi o niedopasowanie zamieszczanych przez nas treści do oczekiwań i preferencji grupy docelowej, do której chcemy trafić. Może to wynikać z dwóch rzeczy: braku analizy preferencji naszych odbiorców w kwestii korzystania z poszczególnych kanałów dystrybucji informacji w internecie lub nie zdefiniowaniu grupy docelowej w ogóle. Aby uniknąć tej pułapki dobrze jest najpierw dokładne określenie do kogo będziemy kierować swoją kampanię i jak najlepiej trafić do potencjalnych odbiorców.

Suche fakty i brak regularności. Nasze treści powinny być interesujące, przyciągać odbiorcę. Dlatego warto zamieszczać artykuły branżowe i poradniki. Błędem jest rezygnacja z tych działań na rzecz suchych informacji na temat nowości w produktach czy naszych promocji. Do tego umieszczanych na blogu czy kontach w social media rzadko i nieregularnie. Przez takie działanie tylko zniechęcimy naszych dotychczasowych odbiorców i nie przyciągniemy nowych, ponieważ nie bardzo będziemy mieli czym. To właśnie ciekawe treści sprawiają, że klienci chcą regularnie odwiedzać strony internetowe.

Korzyści wynikające z dobrze przeprowadzonej kampanii

Jeżeli będziemy unikać podstawowych błędów i przygotujemy dobrą strategię content marketingową z pewnością zyskamy wiele korzyści. Jakich? Po pierwsze sprawimy, że nasza strona stanie się godna zaufania i profesjonalna w oczach naszych odbiorców. Ponadto będziemy mogli za pomocą interesujących treści przyciągnąć wielu nowych odbiorców, a to może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. Warto więc zainwestować czas i środki w stworzenie dobrego content marketingu, gdyż może on przynieść nam długofalowe korzyści.

pozycjonowanie stron